sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Hufvudstaden kallar

Såå. En tid sen sist. Jag har hunnit en sväng till ett breathtakingly beautiful Nepal. Spenderade några oförglömliga månader där, men mer om det senare.

Tillbaka på finsk mark har jag snart varit i en månad och har desvärre bestämt mej för att gå en prepkurs till medi. Sitter som bäst på tåget ner till Helsingfors, där jag kommer att befinna mej de inkommande månaderna. En massa fysikformler och kemiska beteckningar kommer att finnas på shemat men skall försöka utelämna dem från bloggtexterna..

Så just som jag vant mej vid kokkola-livet så ger jag mej av. Inte för att det är en lika stor omställning denna gång men iallafall nånting nytt. En försmak av studielivet. Nya människor. Bo ensam. Jag tror iallafall att det är här jag ska vara just nu, och ser fram emot vad som komma skall!

Jag tror också att Gud vill att det ska vara en njutning, inte bara nånting jag tycker att ja borde eller måste göra! "Enjoy my lead", He said. Lustigt nog råkade kvinnan som sitter mittemot mej på tåget ha en kaffe-o-bulla-kupong som hon inte själv ville använda, så hon gav den åt mej. Might as well enjoy the journey, right? Haha, Gud kan vara så konkret ibland :D

"You've been faithful before, You'll be faithful again".

3 kommenttia:

  1. Ojoj, hann inte vinka av dej! Verkligen inte många "vardagar" i ditt år :) snabba ryck! Ha det bra, Helsingfors kan också vara riktigt trevligt!
    Ps Tove Jansson på Ateneum :) Kram, ia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nej, men ja kommer hem till påsk så de e ju int så fruktansvärt länge till de! De verkar faktiskt helt trevligt, o de e ju också mer vårigt här :) Men tack ska du ha, ses snart! <3 Kram!

      Poista
  2. Ahh, keep on writing girl! Love it. Gårr bra hede might as well enjoy the journey, en liten påminnelse ti en själv ockå :) see you soon, saknar dej massor <3

    VastaaPoista

Kiiostack! :)